Lillskruttan o tjuriga karlar

Våran lilla bebis här hemma (Bossi) har inte blivit bättre på att äta än.. Blir galen på det! Trots att hon är pigg o allt så hon svälter ju absolut inte så blir man ju lite orolig.. Men för en stund sen fick jag ett tips av min kära mamma.. Att jag ska blöta maten i buljong istället för vanligt vatten.. Så har hon gjort med en trilskandes valp.. :-)
Så till eftermiddan blir det mat med buljonglukt/smak. Det är redan förberett och står på spisen för att svalna!
Hoppas bara att det lockar henne lite mer.
Lilla pluttan..
får tvångsmata henne om hon inte äter snart.. haha. Eller, nej, så långt ska det väl inte behöva gå.

Just nu har jag en lite småarg man runt mig.. Han smäller lite i skåp o har sig.. o jag vet att det är mig han är arg på, för jag kommer inte på vad jag vill äta. O då blir han arg, jag blir frustrerad och säger att han inte behöver bry sig om vad jag äter.. Jag fixar det själv om o när jag vill ha!
Men då blir han bara ännu mer sur..
Får låta honom vara det ett tag så kanske det går över.. eller kanske inte.. han är ju allt ett litet tjurhuvud emellanåt. haha..
Tur att jag älskar honom ändå.. Fast ibland älskar jag honom mer än vad jag gör när jag är han är på det här humöret..

Nu ska jag fixa klart buljongen.. Den borde ha svalnat nu..
Mina tankar i ord

Kommentarer
Postat av: emma

usch inte alls rolgit att han är sur. äter ni inte samma mat?

2007-12-18 @ 16:56:50
URL: http://emma86.blogg.se

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback