Jobbig natt

Har sovit askasst i natt... Drömt massa och farit fram och tillbaka i sängen och vaknat av att jag varit genomsvett... mysigt.. eller inte..
Sen tyckte Molly att klockan fem i morse var en alldeles utmärkt tid att vakna.. Tyckte inte mamma och pappa kan jag tala om.. Men hon ville inte somna om, så till sist gav jag upp o satte på tv´n.. fanns dock inget o se på direkt, så det blev mycket MTV... =)
Vid kvart över sex tänkte jag det att det kanske var bäst att se till att lillan fick i sig nånting, men orkade inte gå upp o göra gröt så hon fick välling till frukost i dag... O kan ni tänka er, hon somnade om... Så hon sov från halv sju till åtta typ då Anders klocka ringde...*grr* Hehe... Nej, hon hade nog vaknat snart ändå, även om hans klocka inte ringt..

Kom fram till i morse att hur jobbig hon än är på nätterna och är vaken tidigt o har sig så smälter jag varje dag som jag ser henne skratta o le mot mig... Det finns inget som är mer underbart än det.. Fan, jag skulle ha det såhär jobbigt på nätterna som det varit i natt (hon har ju vaknat o behövt nappen ett par gånger oxå) resten av mitt liv, bara hon fortsätter att vara så glad, underbar och världens bästa unge!

Ja, kan ni tänka er att jag kallar mitt barn för unge! En del blir så förfärade över det, men hon är ju min unge... min knasunge till o med.. =)

Idag händer det inte allt för mycket tror jag... Anders är på nått möte *tråk* Får se om han vill ta en tripp till skogen eller nått sen...
Syster med hennes troll skulle ev. kommit hit idag, men det blir nog inte så.. Hon hade satt igång att storstäda... (orka)..
Men hennes dotter kommer i morgon o är här hela dagen medans sonen är på dagis och på fredag gör vi tvärtom... Bra för dom att bli delade ibland.. Plus att det är mycket lättare att ha en av dom... Dom är ju som alla andra barn... triggar igång varande... Skruttbarn! *älskar dom*

Är också så jäkla irriterad på en person... Hon bara gnäller o gnäller o inget är bra. Men hon gör inget åt det.. O det hon gnäller på hos andra gör hon precis likadant! Fattar inte hur hon tänker! *grr*
Nej. jag tänker inte säga vem det är jag menar, men hoppas att om hon läser att hon känner sig träffad... För det är fan dags att sluta gnälla nu... Tänk istället att det finns dom som har det bra mycket värre!

Nej, nu ska jag nog klä mig lite mer (sitter i myskläder), klä på Molly och mig ytterkläder och Bossi koppel o sen ta en liten promenad så kan vi ta det lite lugnt o laga lunch när Anders kommer hem...
Tvättmaskinen är väl klar snart också så det ska hängas tvätt.. Måste tvätta lite tjocka vinter tröjor som är mina också som legat i förrådet.. Luktar blä om dom... hehe

Ha en bra dag, älskar er... Ja, ni vet vilka jag menar... jag menar inte dig, inte dig o inte dig... Men dig o dig o dig... =)
Mina tankar i ord

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback