varför???

Varför blir jag såhär rastlös när Anders jobbar?? Fattar det inte!! När han är hemma kan jag sitta i soffan o kolla på tv eller en film.. men när jag är ensam... nej, jag har verkligen inte ro att sitta där o titta... då sätter jag mig här o kollar runt och samtidigt står tv´n på så jag kollar en stund då och då.. 

Just nu är det faddergalan - världens flickor jag kollar på... Det är så hemskt hur flickor behandlas i en del länder. just nu är det en tjej som blev bortgift när hon var 15 år.. 15 år??? Det är inte många som är redo för nått sånt i den åldern. Jag ska inte säga att det inte finns nån, för det finns säkert någon... Men det är med all säkerhet väldigt ovanligt..
O jag pratar alltså om giftemål, inte om att bli bortgift.. det är nog ingen som någonsin redo för!!
Tänk er att bli tvingad att gifta sig med någon som man inte känner.. vilken ångest och panik man skulle ha.. Det går inte ens att sätta sig in i. Det är när man ser sånt här som man verkligen kommer att tänka på vilken tur man har som har fått välja själv vem vam vill leva med. Vi har tak över huvudet och mat på bordet.. Behöver man så mycket mer??
Man behöver verkligen inte den där senaste mobilen, bilen, datorn, kameran eller vad det nu kan vara.. Man kommer på att uppskatta det lilla på ett helt annat sätt.. Eller är det bara jag som blir sån??

Mina tankar i ord

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback