Barnmorskan

Har nyligen kommit hem från barnmorskan. Tog bara en promenad med Bossi när vi kommit hem.
Allt såg så bra ut idag så. Hjärtljud på 154, magen mätte 30 cm, och mitt blodtryck låg på 110/75, så det var ju absolut ingen fara med det. Det märks alltså att det säkert var högt blodtryck som gjorde att jag mådde dåligt.. Eftersom jag mått bra nu, och nu ligger det ju inte högt längre.. Så det var skönt..
Men det var lite roligt, för det var tydligen svårt och hitta rätt mätställen idag, så våran barnmorska fick hämta en annan som också fick försöka.. hehe.. men till sist kom de fram till samma mått i alla fall.. :-)
Men de sa också att av någon anledning så är det lite klurigt att mäta när man är just i v 29.. Vet inte varför och dom hade ju ingen förklaring heller..

I alla fall.. Nu är nästa grej den 12/3 o då är det UL och läkarbesök och sen ska vi till barnmorskan den 13/3.. Mycke spring blir det där.. men det gör inte så mycket..
Ska ju på första delen av föräldraförberedelsen på måndag också.. Ska bli kul o se vad det innebär..

Nej, nu har jag inte tid att sitta här mer.. Har en himla massa o göra nu framöver.. kommer kanske en förklaring sen..
Ha en fortsatt bra lördag!
Mina tankar i ord

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback