hundjobb



Idag har vi köpt sele till Bossi, för att se om det ska hjälpa till så att hon inte drar så fruktansvärt mycket.. O vi har testat det en gång nu o det gick kanonbra!
Hon gick så fint så.. O började hon dra så räckte det med att bara hålla emot en kort stund så lugnade hon sig och gick bredvid oss.. :-)

När vi kom in efter våran promenad så gick vi raka vägen till badrummet och badade den "lilla" tjejen.. Snacka om att vara skitig! Vattnet blev precis svart.. hehe.. men det blir ju så när hon går omkring i gräs o gegga när det är sånt här väder..

Annars så har det varit en städ dag här idag. har dammat, dammsugit och torkat golv.. Så skönt när det är klart.. Just nu håller Anders på o lägga på mattor, första gången vi testar ha det efter att Bossi kom hem. Ville ju inte ha det när hon inte var rumsren, lite jobbigt när hon kissar på mattorna.. :-) Eller vi har haft en matta under bordet i vardagsrummet. O den har hon ju prickat in ett antal gånger.. Men den ska vi byta ut sen..
I alla fall, nu har hon inte kissat inne på två veckor så nu chansar vi och lägger på lite mattor igen, blir mycket mer hemtrevligt och lite varmare hemma när det finns lite mattor!

Fy, blöt hund luktar inget gott alltså.. Bossi har valt att lägga sig här bredvid mig o biter på sitt tuggben, och usch vad hon luktar, men det gör inget.. Ett litet pris att betala för att få ha en sån underbar hund här.. Kom verkligen fram till idag att jag skulle inte byta ut henne för allt i världen. Ja, det skulle va om det visade sig att pyret inte tålde henne, men det kommer nog inte inträffa.. Eller jag hoppas inte det i alla fall..

Nej, nu ska jag äta klart mitt äpple som jag äter för att inte hungra ihjäl tills Anders duschat, o sen ska vi äta räktoast ikväll.. *mums*
Men känner jag mig själv rätt så slutar det med att jag bara sitter o äter rostat med lite majonäs på o struntar i räkorna.. hehe..

ha det bra!
Mina tankar i ord

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback