Vaknande och insulin

Fick inget trevligt uppvaknade imorse.. Vaknade av att Bossi hulkade nedanför sängen på min sida och när jag väl vaknat till o fattat vad de var som lät så hade lilla tjejan spytt.. inget trevligt sådär direkt på morgon precis.. Men, men.. vad ska man göra? :-) Bara att gå upp, torka upp, o klä på sig och gå ut o rasta henne som om inget hade hänt.. hehe


Nu har jag börjat med insulin.. Inget roligt alls.. Men om det är bäst för pyret så gör jag det utan allt för mycket gnäll.. Men lite gnäll blir det.. För ibland gör det faktiskt ont, men det är väl när man kommer mot en nerv eller nått sånt kan jag tänka mig..

Idag skulle Anders egentligen gå på sin röntgen, men de ringde i går kväll o sa att röntgen apparaten hade gått sönder så de fick skjuta upp hans tid. Stackarn.. han som var så inställd på det.. Men, men.. sånt är livet. Hoppas bara inte att det tar allt för lång tid att laga den så att det går fort att få en ny tid.

O på fredag ska jag till barnmorskan o kolla mitt blodtryck igen.. Ska bli intressant o se vad de visar denna gång. O om de fortfarande är högt, vilket jag misstänker, vad de ska göra åt det.. hmm...

Usch, känns som om det är ett jäkla spring på sjukhuset. Men det är ju för att allt ligger där. Andra kan ju gå hos diabetessköterska på vårdcentral o så, men jag går på lasarettet..
Ja, ja. så är det

Nu ska jag ställa mig o diska snart, sen blir det en snabbdusch skulle jag tro.

Ha en bra tisdag onsdag! (obs morgontrött)
Mina tankar i ord

Kommentarer
Postat av: emma

VAd tråkigt att du fick börja med insulinsprutor. Tar du de i magen eller? Är det morgon. middag och kväll du kör på så som AW gjorde tidigare? Det såg så jälva ont ut att göra på honom.

Hoppas ditt blodtryck kommer ligga nogorlunda bra. Tycker synd om dig tjejen :(

Skulle vilja ge dig en bamse kram och säga att det blir bra efter ca 11 maj. Då får vi hoppas att allt löser sig och du får slut med ditt insluin och sen att ditt blodtryck går ner.

Kram på dig tjejen. //Emma

2008-02-06 @ 10:42:16
URL: http://emma86.blogg.se

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback