pratat med diabetessköterskan.

Idag är en riktigt jobbig dag.. Det började med att jag var o fikade med mamma, vilket inte alls var jobbigt.. Var så trevligt så. Träffas ju inte allt för ofta mot vad vi gjorde förr..
Så långt var allt lungt, förutom att jag var fruktansvärt trött..
Sen åkte jag hem o det var dags att börja grejja hemma.. Roligt, men jobbigt.. Det blev om möblerat i sovrummet och tvättstugespring där emellan..
Sen slog tröttheten till på riktigt.. Usch. Jag var så trött så jag kände för att sätta mig o gråta. Ont i ryggen hade jag med. Kanske inte ska hålla på o fixa med allt på en o samma gång.. :-/
I alla fall.. Sen kom det där jävla samtalet..
Sköterskan jag har på diabetesmottagningen ringde för att prata om de senaste värderna som jag rapporterat (som jag vet låg högt) hon sa ju också att de låg lite högt så hon hade bett läkaren kolla också. O han hade också tyckt att de låg lite på gränsen till för högt för vad vi är nöjda med för tillfället.
Sen bad hon att jag skulle ta blodsockerkurva varje dag i en vecka.. Aj, aj mina fingertoppar.. Okej sa jag det kan jag göra..
Ja, så får läkaren kolla på det igen o se vad han tycker om det..
För ju längre gånget i din graviditet du är desto mer insulin behöver kroppen, så det är ju inte så chockerande om läkaren vill sätta in insulin snart, men det pratade ju vi om i början.. Så säger hon.. o jag tänkte det att.. Ja, det kanske vi gjorde.. Men ändå..(dumma tant, tänkte jag också)
Sen frågade hon hur mycket jag hade gått upp i vikt sedan jag var där senast och det visade sig att jag inte gått upp mer än ca 1-1,5 kg. så det var bra tyckte hon. Det tydde ju på att jag inte åt allt för fel, eftersom jag då skulle gått upp mycket mer..

Nej, nu ska jag inte sitta o gnälla mer.. Ska hoppa in i duschen o sen ska jag ut med Bossi, o sen ska jag krypa ner i sängen o kolla på tv o mysa för mig själv..

God Natt!
Mina tankar i ord

Kommentarer
Postat av: emma

vilken kärring :p hehe.. låter som en stressig och en måste dag. fått lite måsten utav mig? :p. hur ha rni gjort nu i sovrummet? teeell me.

2008-01-08 @ 22:10:09
URL: http://emma86.blogg.se

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback