Sverige!

Nu spelar Sverige mot Grekland.. Anders sitter i soffan i sin sverige t-shirt och Molly ligger bredvid och sover i sin sverige body och sverige strumpor.. :-) Dom är så söta så..

Idag har jag varit på den första föräldraträffen.. Fick gå dit själv med Molly då Anders skulle hjälpa sin pappa lite.. Men det gick bra det med.. Klart att det var ju inte sådär jätte mycket prat från min sida, men så är det ju.. Jag är ju lite blyg till en början.. Men, men.. Det släpper väl efter några träffar kan jag tänka mig..
Det var väldigt trevligt i alla fall! Det fattades några som var uppskrivna som inte kom, så dom kanske kommer nästa gång.. Men idag var vi 4 stycken. Lite lagom stor grupp sådär.
Molly var yngst och den äldsta blev 3 månader om ca en vecka så det skiljer ju absolut inte mycket i ålder på barnen heller.. O det är ju lite roligt!

Imorgon händer det inte så mycket tror jag.. Grovsopen kommer så det blir lite kastande, men annars så har vi inget inplanerat tror jag.. Skönt det, men lite sugen på att hitta på något är jag allt.. Får se vad det kan bli..
Min handläggare från försäkringskassan ska väl ringa också.. Ringde dom igår och frågade angående min föräldrapenning som ej kommit igång ännu, men det var inte klart än. Så hon på kundtjänst som jag pratade med sa att hon satte en påminnelse till min handläggare för hon tyckte att det skulle vara klart.. Dom har ju som mål att det ska vara klart inom 30 dagar och det är mer än 30 dagar sen jag skickade in inkomstuppgifter och på torsdag är det 30 dagarn sen dom regestrerade min begäran av föräldrapenning, så det borde som sagt vara klart! Men nu när det är satt en påminnelse på mitt ärende så har tydligen min handläggare 48 timmar på sig att ringa mig. Och jag ringde vid sju igår kväll så innan klockan sju imorgon kväll ska hon/han ha ringt mig alltså, om det ska stämma med vad de säger.. Men det vet man ju aldrig med dom.. haha.
Nej, nu ska jag vara snäll.. Hon på kundtjänst som jag pratade med igår var ovanligt förstående och samarbetsvillig mot vad jag mött förr när jag ringt dit.. Så en eloge till henne! Så vill man bli bemött när man ringer dit.. Man vill inte bli dumförklarad!!

Måste komma ihåg att ringa MVC om efterkontroll också.. Kanske är dags att boka tid för det.. hmm.. mycke saker jag glömmer nu för tiden.. Skyller det på att jag är småbarnsförälder, och nybliven sådan, så det är mycket annat att tänka på! Får sätta en påminnelse på telen om det, så kan jag fixa det imorrn!

Nej, nu ska jag fixa jordgubbar o glass.. Dom sålde svenska jordgubbar till ett skapligt pris i affären förut så jag kunde inte stå emot! *mums*

Ha en fortsatt bra dag/kväll och god natt!
Mina tankar i ord

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback