torsdagens slut

Nu är det snart dags att hoppa i säng o kolla film med lilla familjen.. Så mysigt så det finns inte!

Idag har det inte blivit många knop gjorda.. Satt i telefon med försäkringskassan i ca en timma utan att bli mycket klokare.. tyvärr.. Först fick jag prata med en trevlig kvinna som tyckte att de var konstigt att ingen ringt mig så hon skulle koppla mig direkt till handläggarna.. Men då blev jag bortkopplad istället. *hmm* lite lagom roligt efter att ha suttit i telefonkö i en halvtimma.. Bara att ringa upp igen! Då behövde jag bara vänta i kö i tjugo minuter.. *grr* När jag väl kom fram så var det en väldigt otrevlig kvinna jag fick prata med.. Förklarade att jag ringt nyss och att jag skulle bli kopplad med att samtalet bröts istället. Då svarade hon med irriterad röst att dom kan inte koppla. Nehe, sa jag men det skulle ju den jag pratade med förut göra.. Det var ju vad hon sa till mig och inte tvärtom! Men hon sa bara surt igen att det kan de inte göra.. Nehe, sa jag igen.. Och så sa jag det (igen) att handläggaren skulle ringt mig men inte har ringt. Men du ringde ju igår svarade hon då.
-nej, det gjorde jag inte! jag
- Jo, det står den 11 här. hon
- Men jag ringde inte igår. jag
-nej, var det i måndags? Den 9:e hon
-ja, det var det nog ja.. jag
- jaha, men jag sätter en påminnelse till. hon
-Ehh, jaha.. Men det funkade ju inte så bra sist.. Varför skulle det hjälpa nu? jag
- Ja, det är det enda jag kan göra, så jag gör det nu. Hej då! hon

Jag förstår ju om inte hon kan göra det och förstår att det inte är just hennes fel, men ska man jobba så så ska man kanske vara lite mer tillmötesgående i sin natur. Eller har jag fel?
Slutade i alla fall med att hon nästan la på luren i örat på mig. Hann inte svara på det sista hon sa liksom.. Så fjompig som man är så blev ju jag helt tjutfärdig.. Gick ut och pratade med Anders och han blev irriterad på att vi aldrig får några besked..
Så han ringde upp själv för att prata med dom.
Då hamnade han med en kvinna som förstod oss. Hon gick för att prata med sin chef som skulle prata med chefen på det kontoret som har hand om mitt ärende.
Sagt och gjort. På eftermiddan närmare sagt vid fyra ringer min telefon och det är från försäkringskassan. Då sa hon att det gick inte riktigt att läsa ena pappret som jag skickat in. Det hade hänt nått med det.. Jaha, tänkte jag och det tog er över en månad o komma fram till? Men, men.. hon skulle ringa och kolla med min arbetsgivare om dom sista siffrorna.
hon skulle försöka få klart hur mycket min dagspenning kommer ligga på imorgon i alla fall. Men sen är det ett annat kontor som sköter utbetalningen så om jag inte fått pengarna till midsommar så tyckte hon att jag kunde ringa o fråga efter var dom var där i veckan efter midsommar.. Hmm.. Ja, det tar tid.. Men skönt ändå att det verkar gå framåt.

Ja, ja.. nu ska jag inte älta det mer.. ialla fall inte just nu! :-P

Annars så har vi bara tagit det lugnt idag. Var bara o handlade förut så nu har vi mat för ca en vecka framåt.. Skönt o ha det klart faktiskt..

Nej, nu ska jag prata klart med min kära syster o sen blir det mys med familjen som sagt..

God natt

Mina tankar i ord

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback