Glömska mamman

I morse fick vi väcka Molly för att göra i ordning henne för dagis.. Gav Molly frukost o sen tvätta av henne, borsta tänderna klä på o sen åkte vi iväg.. När vi kom till dagis så såg vi en mamma med en flicka som går på Mollys avdelning.. dom går samma tider så det var ju som vanligt att vi såg henne komma.. Men hon gick in o vände och sen gick ut igen.. O när hon fick syn på oss så sa hon det... dagis är stängt idag.. det är studiedag... Hur kunde vi glömma det?? Haha.. bara att packa in oss i bilen igen... =) Men jag tycker gott att personalen på dagis kunde påminnt oss i fredags om det.. Men, men... inget att göra åt.. Kändes bara lite dumt att vi väckte Molly när hon för en gång skull sov lite längre på morgonen..

När vi åkte från dagiset så åkte vi hem o hämtade Bossi. Sen åkte vi iväg för att kolla vart Gammalkil låg.. Anders fotbollslag ska möta dom i morgon på deras plan, o Anders visste inte var det låg så då tänkte vi att det kunde vi ju kolla upp idag.. Åkte runt lite.. men hittade det inte.. Molly somnade, men vaknade snart igen.. Efter en liten stund hör vi nått konstigt ljud från baksätet o kollar bak, då sitter Molly o kräks som bara den. Körde intill kanten o stannade och jag flög ur bilen o tog ut henne. Hela hon + bilstolen+ lite på mig var fulla av spyor.. INTE TREVLIGT.. Speciellt inte när man måste sätta sig i bilen igen för att komma hem..

Vet inte vad det var... hon har ju aldrig visat minsta tendens till att vara åksjuk förut men hon har inte kräkts mer efter det. men däremot har hon varit lite hängig o gnällig idag. O nu ikväll var hon jättetäppt i sin lilla näsa, så det blir att vara hemma för henne i morgon. Lika bra det när man märker på henne att hon inte är helt okej.

Själv mår jag inte helt hundra jag heller. Får se vad det blir av det.. men nu ska jag faktiskt försöka sova lite..

Mina tankar i ord

Kommentarer
Postat av: Therese

Naawe, lilla pluttan då :( Hoppas ni mår bättre idag båda två :)

2009-06-09 @ 20:54:06
URL: http://peekabooo.blogg.se/

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback