Första dagen..

Ja, idag har vi varit på första inskolningsdagen på dagis med Molly.. Det gick bra, men det kändes ju självklart lite jobbigt för mig.. hon är ju liksom min lilla skrutta.. Men men.. hon måste ju börja så det finns inte så mycke o göra åt saken..
men jag blev lite irriterad på att dom ändrat reglerna lite.. Man får inte lägga sina 15 timmar hur som helst längre, utan barnen som är 15 timmar i veckan ska gå måndag till fredag 8.15-11.15 tror jag att det var.. Så pissigt rent ut sagt.. jag kommer vara tvungen att väcka Molly för att lämna henne på dagis i tre timmar.. det tar ju ca en halvtimma att gå mellan oss o dagiset så det innebär att jag har ca två timmar på mig här hemma om jag ska gå till och från dagiset... men, men.. det kanske blir bra ändå.. Men det känns lite onödigt. Speciellt som jag frågade hur det blir om jag ska hoppa in o jobba eller har möte på arbetsförmedlingen.. då svarade hon att det kunde hon inte riktigt svara på. Det med AF sa hon att hon kunde tänka sig att cheferna skulle svara att det får jag lägga när molly är på dagis.. Men hallå.. det är ju inte bara jag som bestämmer när jag ska vara på AF...Men får hoppas att det löser sig iaf...

Nu ska jag leka lite med Molly innan det är dags för henne att få välling o sova...  
Mina tankar i ord

Kommentarer

Kommentera här!:

Vad heter du?
Glöm mig inte!

E-postadress (bara för mina ögon)

Nån blogg jag kan kolla in?

Vad vill du säga?

Trackback